Deklaracja dostępności
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .
-
treści niewykorzystywane są do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Elementy niedostępne to m.in.
- wybrane pliki do pobrania na stronie mogą być częściowo dostępne,
- wybrane materiały audio-wizualne mogą nie posiadać prawidłowych transkrypcji tekstowych,
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Agencja Interaktywna IntraCOM.pl S.C.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:
- Przejdź do głównego menu (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
- Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
- Przejdź do mapy strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
- Uruchomienie panelu WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
- Przejdź do wyszukiwarki (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Iwona Kubasa,
przedszkolebelk.kubasa@gmail.com.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu
32 431 12 02.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej
oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Przedszkole „Bajkowy Ogród” w Bełku
ul. Szymochy 16 A, 44-230 Bełk
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Obiekt przedszkolny jest przystosowany do korzystania przez osoby z niepełnosprawnościami. Szerokie drzwi umożliwiają wjazd osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Do części parterowej budynku prowadzą dwa niewysokie stopnie zewnętrzne, z lewej strony zbudowana została również rampa podjazdowa. Przy wejściu głównym zainstalowany jest domofon, którym można wezwać osobę z sekretariatu. Sekretariat i kancelaria dyrektora znajdują się na parterze wewnątrz budynku po lewej stronie od głównego wejścia.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Szerokie korytarze oraz brak progów pozwalają na swobodne poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami (w tym korzystających z wózków inwalidzkich). Na 1-sze piętro prowadzą schody (klatka schodowa). Osoby z trudnościami motorycznymi mają możliwość skorzystania z windy dostępnej wewnątrz budynku w holu głównym. Dźwig jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami. Porusza się między poziomami 0-1, wyposażony jest w dźwiękową (głosową) informację oraz panel sterowania umieszczony na obniżonej wysokości, wyposażony w przyciski oznaczone alfabetem Braille'a. Schody oznaczone są specjalną taśmą wskazującą na różnice w poziomach.
Na parterze i piętrze zainstalowane są sanitariaty przystosowane do osób niepełnosprawnych. Przy umywalce zastosowano obustronne pochwyty stałe. Przy misce ustępowej znajdują się obustronne pochwyty, przy czym jeden uchylny. Ustępy zostały zamontowane na wysokości 55 cm. Umywalki posiadają armaturę przeznaczoną dla osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych
Przy wejściu głównym dostępna jest pochylnia ze spadkiem 8%. Płyta pochylni posiada szerokość 120 cm netto, zamontowano balustrady obustronne z pochwytami w rozstawie 1,10 m na dwóch wysokościach: 75 cm i 90 cm.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Przy wejściu do budynku zaprojektowano dwa miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych, odpowiednio oznaczone:
- oznakowanie poziome - znak P-24 (namalowany białą farbą symbol osoby niepełnosprawnej);
- znak pionowy D-18 wraz z tabliczką T-29, na której namalowany jest symbol osoby niepełnosprawnej.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Przedszkole dopuszcza wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
„Warunkiem wejścia na teren budynku przedszkolnego z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego.”
Ze względu na charakter placówki (dzieci, zaplecze kuchenne) zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności i ograniczenia wstępu do wybranych pomieszczeń.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Obecnie brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.