Pszczółki

Serdecznie witamy na stronie grupy Pszczółek!


Grupa Pszczółek to jedna z dwóch najmłodszych grup w naszym przedszkolu. Uczęszczają do niej trzylatki oraz czterolatki. Pszczółkami opiekują się:
  • wychowawczyni - Aleksandra Batog
  • rytmika i język angielski - Aleksandra Batog
  • pomoc nauczyciela - Barbara Moj
  • woźna - Ilona Teper

OGŁOSZENIA

W związku z trwającą epidemią ( ograniczenie liczby dzieci, rygor sanitarny)  dzieci będą przyjmowane do przedszkola wg. następujących zasad:

W pierwszej kolejności z przedszkola korzystać mogą:

1)  Dzieci pracowników ochrony zdrowia, służb mundurowych, pracowników handlu
i przedsiębiorstw produkcyjnych, realizujący zadania związane z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
     o
raz:

2) Dziecko rodziców samotnie je wychowujących i pracujących,
3) Dziecko obojga pracujących rodziców,
4) Dziecko rodziców, gdzie jeden rodzic pracuje zawodowo a drugi może w tym czasie sprawować opiekę,
5) Dziecko rodziców samotnie je wychowujących i niepracujących,
6) Dzieci rodziców niepracujących.

         Nie będzie przyjęte  do przedszkola dziecko, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji.

Zainteresowanych rodziców prosimy o kontakt z wychowawcą.
Jednocześnie prosimy o przemyślane i odpowiedzialne decyzje, gdyż wiążą się one bezpośrednio ze zdrowiem i życiem naszej społeczności ( dzieci, personelu, rodzin).

Oczekujemy informacji od rodziców zainteresowanych pobytem dziecka w przedszkolu jeszcze w tym roku szkolnym ( maj- czerwiec).


Od 25.03.2020r. rozpoczynamy edukację dydaktyczną zdalnie, czyli przez Internet.
Cyklicznie w zakładce grupowej będę zamieszczała propozycje zabaw i zadań do wykonania
w domu.
W ten sposób Przedszkolaki będą mogły realizować podstawę programową.
W miarę możliwości zachęcam do wykonywania proponowanych zadań z dzieckiem.

W razie pytań zostawiam adres e-mail: aleksandra.kopiec@vp.pl


KONKURS PLASTYCZNY NA OZDOBY WIELKANOCNE

Oto laureaci konkursu wielkanocnego: Agatka, Wiki, Bartek oraz Adaś 🤗👏🏆🥇🏅
Wszystkim dzieciom wraz z rodzicami, którzy wzięli udział w naszym konkursie serdecznie gratuluję, Wasze ozdoby są przepiękne 😍🐰🐣
Nagrody zostaną wręczone po powrocie do przedszkola.





CZERWIEC






Mam dla Was niespodziankę! 
Zapraszam na przedstawienie Teatru Forma 




ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2019/2020 
GRUPA PSZCZÓŁKI


26.06. 2020 Piątek

Zapraszam do tańca z Majką

SŁONECZNY MASAŻYK...
Spędzając wakacje nad morzem, cieszymy się gdy jest ciepła, słoneczna pogoda... Wtedy możemy się opalać na plaży i kąpać...
Zaproście teraz 
Rodziców na słoneczny masażyk...

Narysuję dziś kółeczko... (rysujemy duże koło na plecach)
To będzie nasze słoneczko... (jedną dłonią energicznie masujemy plecy, jakbyśmy chcieli zamalować koło)
Za chmurką będzie mieszkało... (otwartymi dłońmi jednocześnie wykonujemy koliste ruchy)
W morzu będzie się kąpało... (rysujemy palcem wskazującym fale na plecach)
Promyki ma tu... (kantem dłoni lekko uderzamy w prawy bok pleców)
Promyki ma tam... (kantem dłoni lekko uderzamy w lewy bok pleców)

Słońce ogrzewa ziemię nam... (masujemy całe plecy otwartymi dłońmi)
PORTRET LATA...
Posłuchajcie jeszcze jednego, krótkiego wiersza, który ma tytuł PORTRET LATA...
Jak wygląda lato, opisane w wierszu...?
Spróbujcie stworzyć taki PORTRET... Może, go narysujecie lub namalujecie albo wykleicie... Na kartce lub papierowym talerzyku...



25.06.2020 Czwartek 

Nad wodą jest zawsze wesoło.

Rozmowa na temat wakacji nad wodą.

R.  prezentuje zdjęcia przedstawiające różne możliwości spędzania wakacji nad wodą, np.: 




Co można robić podczas wakacji nad wodą?
 Gdzie chciałybyście spędzić wakacje?
 Dlaczego?
R. informuje dzieci, że do wody mogą wchodzić tylko z osobą dorosłą.
Nigdy nie powinny wskakiwać do wody.



Poszukajcie muszelek w domu. Obejrzyjcie je, poznawanie ich za pomocą zmysłów. Dzieci dzielą się spostrzeżeniami na temat ich wyglądu, przykładają do ucha, określają kolor oraz to, jakie są w dotyku. 
  Słuchanie wiersza Doroty Gellner Muszelki. 
Swobodna rozmowa na temat jego treści.

Muszelki są piękne!
Muszelki są różne.
Spiczaste i płaskie,
okrągłe, podłużne,
 w kropeczki,
w kreseczki,
tęczowe lub nie
– tu śmieje się jedna,
tam śmieją się dwie!
Ta z czarnym paseczkiem,
ta z kropką świetlistą,
 ten, kto je zbudował,
był wielkim artystą!

 Praca plastyczna – LODY!
Potrzebne materiały: kolorowe kartki brystolu, kolorowy brokat, klej, nożyczki, patyczek po lodach, kolorowe pomponiki, naklejki, płatki kosmetyczne nasączone mazakiem lub farbami.
Zróbcie lody według własnego pomysłu- poniżej kilka inspiracji. 




24.06.2020 Środa
  ,,Tato, czy już lato?” - wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę! Powiedz, tato,
po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I... już!

Rozmowa nt. wiersza:
- Jakie owoce kojarzą się z latem?
- Co robią latem zwierzęta wymienione w wierszu: bociany, świerszcze, 
biedronki?
- Jaki zapach kojarzony jest z latem?
 "Tato, już lato!" - osłuchanie z piosenką

Posłuchajcie piosenki i zatańczcie do niej wg własnego pomysłu.

Gimnastyka dla smyka

A może poszalejecie razem w kuchni?
Babeczki z jagodami
Drogie dzieci zachęcam Was abyście z rodzicami upiekli owocowe babeczki to świetny pomysł na deser. Do prostych babeczek waniliowych dodajemy garść jagód lub truskawek lub  porzeczek, mieszamy i przekładamy do foremek – ciepłe i pachnące babeczki mamy już po 20 minutach
Składniki
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 jajko
0,5 szklanki oleju
1 szklanka mleka
+ pół szklanki owoców ( jeśli są duże to pokrójcie je)
Jak zrobić babeczki z jagodami?
Babeczki przygotowujemy według przepisu. Suche składniki mieszamy razem w misce. Jajko, olej oraz mleko dodajemy do masy i mieszamy do połączenia składników. Umyte i osuszone na papierowym ręczniku jagody dodajmy do wymieszanego ciasta i krótko mieszamy (jeśli jagody są bardzo dojrzałe lub przesadzimy z mieszaniem babeczki zabarwią się na fioletowo).
Nastawiamy piekarnik na temperaturę 180 stopni. Metalową formę do muffinek wykładamy papierowymi papilotkami. Jeśli nie mamy papilotek foremki możemy wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Wypełniamy foremki ciastem do wysokości około 1 cm od brzegu zostawiając miejsce babeczkom, żeby wyrosły.

Babeczki wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy około 25 min. Po wyciągnięciu z pieca można upewnić się czy babeczki na pewno są upieczone za pomocą drewnianego patyczka do szaszłyków. Wystarczy wbić go w środek, po wyciągnięciu nie powinien mieć przyklejonego surowego ciasta. Gotowe babeczki warto wyciągnąć z formy i obrócić „do góry nogami” albo poukładać na kratce, żeby ostygły. Smacznego!

23.06.2020 Wtorek 



                                           Kochany Tato,

Dziś Twoje święto,

Z okazji tej życzymy Ci,

Uśmiechu, zdrowia, wytrwałości,
Dużo sił i do nas cierpliwości. 






zapraszam do gimnastyki z tatusiem  kliknij w link



„A ram sam sam…”-zabawa taneczna
A teraz spróbujcie zatańczyć tak jak zwierzątka z teledysku

Posłuchaj wiersza A. Widzowskiej WAKACJE
Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mama i tatą
czekają góry ,pachnące łąki
morze i plaża ,konie ,biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach
przedszkole na nas grzecznie poczeka
odpoczną w ciszy lalki, zabawki
dwie karuzele ,miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami
o sarnach w lesie ,o rybkach w morzu
i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki
poznamy nowe ,ważne literki
a ten, kto butów sam nie sznuruje
w mig się nauczy ! Ja już sznuruję!

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji
Rodzic zadaje pytania:
Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
Dokąd możemy pojechać na wakacje?
Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?


Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej ,,Lody”.
Rodzic czyta zagadkę:
Śmietankowe, owocowe...
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze, każdy lubi lizać... (lody)

Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych
Rodzic przygotowuje sok pomarańczowy 100% naturalny, mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów, patyczek
Dziecko nalewa do kubeczka sok , starając się go nie rozlać .
Rodzic wstawia kubeczek do lodówki. Po około 30 minutach ,kiedy sok już lekko się zamrozi Rodzic wyjmuje kubeczek, a dziecko wkłada do nich patyczek. Rodzic wstawia kubeczek do zamrażarki na 2 lub 3 godziny.



22.06.2020 Poniedziałek
A może balonem na wakacje?

Rozmowa kierowana na temat zbliżających się wakacji.
 Czy wiecie, gdzie spędzicie wakacje?
Co chcielibyście robić w czasie wakacji?
Czym możemy pojechać na wakacje?
Rozpoznawanie i nazywanie różnych środków transportu.
R. pokazuje zdjęcia: samochodu, pociągu, autokaru, samolotu, a dzieci nazywają każdy z pojazdów. Dzielą się swoimi doświadczeniami na temat podróżowania każdym z nich.
Czym się różni samolot od samochodu, autokaru i pociągu?
 Jak myślicie, który pojazd jest najszybszy?
A pamiętacie, że dzieci powinny podróżować samochodem zawsze w specjalnym foteliku
A czy wiecie że można podróżowac też balonem? Obejrzyjcie filmy:
Bajka
Peppa leci balonem

Balon- kolorowanka

Praca plastyczna- wydrukujcie jeden z obrazków a następnie wyklejcie jego czaszę kolorowym papierem.


Dziękuję za dzisiejsze spotkanie z Wami.


19.06.2020 Piątek 


Bezpieczne wakacje



Obejrzyjcie razem ilustracje 

Zabawa „Bezpieczne/niebezpieczne”
Przygotujcie 2 kartoniki, kartki . jeden czerwony drugi zielony . R. opisuje dowolne zachowanie w czasie letnich aktywności.  Np. rozpalamy ognisko w miejscu oznaczonym, w trakcie spaceru po górach nie musimy trzymać się szlaku,  w samochodzie nie zapinamy pasów itp. Dziecko musi określić czy dane zachowanie jest bezpieczne- podnosi zieloną kartkę , a jeśli niebezpieczne – podnosi czerwoną .

„ Pakujemy się nad morze” gra domino, dziecko kolejno losuje kartoniki, osoba, która ma obrazek słońca, zaczyna zabawę. Układa kartonik na środku i mówi czego potrzebuje( blady obrazek pokazuje czego brakuje) np. szukam jednego parasola. Kto ma taki obrazek dokłada do poprzedniego, po czym sam mówi, czego sam szuka.

Pobawmy się w detektywów

Sprawdź co nie pasuje









19.06.2020 Piątek 


Bezpieczne wakacje


Obejrzyjcie razem ilustracje 

Zabawa „Bezpieczne/niebezpieczne”
Przygotujcie 2 kartoniki, kartki . jeden czerwony drugi zielony . R. opisuje dowolne zachowanie w czasie letnich aktywności.  Np. rozpalamy ognisko w miejscu oznaczonym, w trakcie spaceru po górach nie musimy trzymać się szlaku,  w samochodzie nie zapinamy pasów itp. Dziecko musi określić czy dane zachowanie jest bezpieczne- podnosi zieloną kartkę , a jeśli niebezpieczne – podnosi czerwoną .

„ Pakujemy się nad morze” gra domino, dziecko kolejno losuje kartoniki, osoba, która ma obrazek słońca, zaczyna zabawę. Układa kartonik na środku i mówi czego potrzebuje( blady obrazek pokazuje czego brakuje) np. szukam jednego parasola. Kto ma taki obrazek dokłada do poprzedniego, po czym sam mówi, czego sam szuka.

Pobawmy się w detektywów


Sprawdź co nie pasuje














Zabawa ruchowa: pogoń za klamerkami 




18.06 2020 Czwartek

Spacerkiem po górach

Zapraszam do zabawy https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg zatańczcie i posłuchajcie  
Jak wyglądają góry? – dzielenie się swoimi wiadomościami podczas oglądania zdjęć i prezentacji multimedialnej.
https://view.genial.ly/5eb014a56f16bf0d194d3262/dossier-poznajemy-polskie-gory
żeby przewijać należy naciskać na strzałkę po prawej stronie

Zosia i Kuba  sprawdzają gdzie znajdują się góry
https://www.youtube.com/watch?v=AWw44eNr7vc
Tishi, Dashi i Ubaki wybieraja się na górską wycieczkę- posłuchajcie

Zabawa ruchowa „Na górskim szlaku”.
Proponuję wybranie się na górską wędrówkę.
Przypominam, że górscy turyści powinni sobie pomagać i nie mogą oddalać się od grupy. Ułóżcie tor przeszkód  w pokoju lub w ogrodzie.
Dzieci idą rzędem za przewodnikiem, pokonując rozstawione przeszkody.
Najpierw idą slalomem między 3–4 pachołkami. Potem przechodzą po ławeczce ( desce).
 Następnie przeskakują przez rozłożone na podłodze skakanki.
 Na koniec udają, że przechodzą przez górski strumień po kamieniach – rozłożonych na podłodze kartkach papieru
 
„W górskiej jaskini” ustawcie krzesła nakryjcie je kocem i wejdzcie pod krzesła- można udawać że jesteśmy w jaskini.
Julek zaprasza w góry https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE  zatańczcie do piosenki
Czy znacie bajkę o śpiących rycerzach w górach? Posłuchajcie o rycerzu Giewoncie https://www.youtube.com/watch?v=Ku029Y-rq3Q


Kolorowanka Wakacje w górach 


Praca plastyczna dla chętnych :    Do zrobienia pracy potrzebujemy:


  • kolorowy blok techniczny,
  • tekturę falistą,
  • szary papier
  • klej,
  • gazetę,
  • nożyczki,
  • naklejki zwierząt.
  • białą kartkę.


17.06.2020 Środa
 Nad wodą jest zawsze wesoło.

Zobaczcie najpierw filmik o bezpiecznej zabawie nad wodą.
Mały tygrysek Tashi zaprasza na film.
Posłuchajcie piosenki ZoZi o bezpiecznych wakacjach. Może wspólnie z mamą lub tatą nauczycie się refrenu?

Obejrzyjcie  wspólnie historyjkę obrazkową 





Porozmawiajcie o tym co się stało, o czym należy pamiętać podczas wycieczki, plażowania, zabawy w wodzie.
Nauczcie swoje dzieci, że kiedy się zgubią nad wodą, mają znaleźć ratownika i powiedzieć mu jak się nazywają i że szukają swoich rodziców, bo się zgubili. Lepiej żeby dziecko nauczyło się takiego zachowania, a nie biegało i Was szukało.  
Wtedy na pewno szybciej uda się rozwiązać tą stresującą sytuację.
Warto zaopatrzyć się w opaskę na rączkę, na której zapiszecie numer telefonu do mamy lub taty.

Praca plastyczna – pudełko na skarby
Potrzebne materiały:
- Pudełko po herbacie
- Kolorowy papier, bibuła,
-klej,
- resztki srebrnej folii, naklejki,
-  nożyczki

Oklejcie pudełko po herbacie fragmentami kolorowego papieru, naklejkami, folią według własnych pomysłów. Będziecie mogli przechowywać w nim skarby znalezione podczas wakacyjnych wycieczek: piórka, muszelki, kamyczki, kolorowe szkiełka itp. Będzie to wspaniała pamiątka wakacji.
Pamiętajcie o posprzątaniu swojego miejsca pracy. 

Dodatkowe karty pracy ( dla chętnych)

Bystre oko - połącz obrazek z cieniem 


16.06.2020 Wtorek    Odpoczywamy w lesie

Zobaczcie przygody Olka i Oli
https://www.youtube.com/watch?v=zdF68pqNsvQ
Skrzat Borówka zaprasza Was do lasu
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4
Wybierzcie się na spacer do lasu. Możecie też obejrzeć film. https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU

Posłuchajcie teraz wiersza D. Gellner pt „Las”
Jeśli lubisz stary las,
to nie żałuj czasu.
Las nam się ukłonił w pas,
chodź ze mną do lasu!
Patrz, brzozową furtę ma,
furta się otwiera.
Wiatr za furtą szumi, gra,
 gości sprasza teraz.
Lecz cichutko bądźmy tu,
w tym zielonym domu,
na srebrzystym siądźmy mchu,
 nie psoćmy nikomu.
Gdy przeleci szary ptak,
gwizdnie nutkę miłą
 – my cichutko siedźmy tak,
 jakby nas nie było.
Niech nie słyszy nawet nas szpak,
co gniazdo mości,
by nie musiał stary las
skarżyć się na gości.


Proszę rodzica o wyjaśnienie trudniejszych słów,
 np.: ukłonić się w pas, furta, spraszać gości.
Potem znajdźcie wspólnie odpowiedzi na pytania:
Po co jeździmy do lasu?
Co może być brązową furtą lasu?
Jakimi gośćmi powinniśmy być w lesie?
Dlaczego nie należy w nim hałasować?

Zabawa ruchowa „Na podwórku i w lesie”. Gdy R. gra na tamburynie lub stuka np. na kubku, dzieci biegają swobodnie po pokoju.
Gdy włączy nagranie ze śpiewem ptaków( np. Leśny Budzik ), dzieci cichutko, na palcach chodzą po lesie, żeby nie spłoszyć zwierząt.
Czy znacie bajkę o dziewczynce, która spacerowała po lesie i napotkała wilka?
Oczywiście to bajka o Czerwonym Kapturku- na pewno ją znacie.
Tunia przeczyta ją dla Was
https://www.youtube.com/watch?v=UUOHDfMFITo  część pierwsza

A  teraz zróbcie ilustrację do tej bajeczki . 


Zapraszam Was na Leśną wycieczkę https://www.youtube.com/watch?v=Yr2bFApujgI  
Zastanówcie się czy wszyscy goście odwiedzający las zachowali się dobrze, czy może powinni coś zmienić w swoim zachowaniu?

Pamiętajcie o właściwym zachowaniu w lesie.


15.06.2020 Poniedziałek

Przeczytajcie opowiadanie U. Piotrowskiej


Rozmowa na temat treści opowiadania. Przykładowe pytania:
 − Dokąd wybierał się Trampolinek?
 − W jakiej porze roku mamy wakacje?
 Ile mamy pór roku?
− Jaka pogoda jest latem?
 − Co trzeba wziąć na wakacje?
− Jak powinniśmy dbać o swoje bezpieczeństwo w czasie odpoczynku nad wodą lub w górach?


Gdzie możemy spędzać wakacje?


Opowiedzcie co możemy tam robić?
A teraz wykonajcie karty pracy z załącznika 

Co należy zrobić żeby nasze wakacje były bezpieczne?










MAJ

25.05. 2020 Poniedziałek 

22.05.2020 Piątek 
21.05.2020 Czwartek




Piątek 08.05.2020
Czwartek 07.05.2020
Środa 06.05.2020
Poniedziałek  04.05.2020


Kwiecień 

Czwartek 30.04.2020 


Poniedziałek 27.04.2020


Piątek 24.04.2020 

Czwartek 23.04.2020 


Środa 22.04.2020 


Wtorek 21.04.2020 

Poniedziałek 20.04.2020 


Piątek 17.04.2020 




Środa 15.04.2020



Wtorek 14.04.2020 

Piątek 10.04.2020 


Czwartek 09.04.2020r. 


Środa 08.04.2020r.


Wtorek 07.04.2020

Poniedziałek 06.04.2020. 

Piątek 03.04.2020 

czwartek 02.04.2020 

 środa 01.04. 2020

Marzec wtorek 31.03.2020 r. 

poniedziałek 30.03.2020 r.









Co robimy w czerwcu?
1. Dzień Dziecka
2. Co piszczy w trawie?
3. Słoneczne lato
4. Bezpieczne wakacje.



Wierszyk 

W majowym bukiecie, majowe kwiatki
Zakwitły wczoraj na Święto Matki
Majowe kwiatki wstążką związane
Niech sto lat żyją mamy kochane!

Piosenka (można odszukać na YouTube)
Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać. - A na czym? -Na pianinie.
A pianino, i no, i no, a pianino, i no, i no,
A pianino, i no, i no, a pianino, bęc!

Jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać. - A na czym? - Na bębenku.
A bębenek, e-nek, e-nek, a bębenek e-nek, e-nek, a bębenek, e-nek, e-nek, a bębenek, bęc!

Jestem muzykantem jestem muzykantem - konszabelantem,
my muzykanci-konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać. - A na czym? - Na puzonie.
Na puzonie, -onie, -onie, na puzonie, -onie, - onie, na puzonie, -onie, - onie, na puzonie, bęc!


Galeria grupy:


Dzień Babci i Dziadka u Pszczółek
10 stycznia naszą grupę odwiedzili Babcie i Dziadkowie. Serdecznie gratulujemy wszystkim Pszczółkom wspaniałego występu :-)
https://photos.app.goo.gl/T8QjLDeshVxHZriV8

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ
Wigilijka u Pszczółek
19 grudnia Pszczółki obchodziły swoją grupową wigilijkę. Z tej okazji nakryliśmy pięknie do stołu, podzieliliśmy się opłatkiem i śpiewaliśmy kolędy.
https://photos.app.goo.gl/nVMX6tpZrmZDD3WR6 

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.
 
Pszczółki ozdabiają świąteczne pierniczki
Tuż przed planowaną grupową wigilijką Pszczółki ozdabiały świąteczne pierniczki.


Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ. 
 
Mikołaj u Pszczółek
Na początku grudnia do naszego przedszkola zawitał Teatrzyk "Skrzat" z Krakowa a wraz z nim Mikołaj, który wręczył wszystkim prezenty.

https://photos.app.goo.gl/bKB2gf82PoHVd8Rk8 

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.
 

Biesiada Śląska dla Tatusiów
4 grudnia z okazji Barbórki odwiedzili nas Tatusiowie, dla których przygotowaliśmy krótki program artystyczny. Dla Pszczółek było to pierwsze takie wydarzenie w tym roku. Trema była, ale wszyscy spisali się znakomicie. 
Bardzo dziękujemy Tatusiom, którzy na naszą uroczystość przyszli w górniczych mundurach oraz Pani Dyrektor za pomoc w przygotowaniu uroczystości.


https://photos.app.goo.gl/tqCtMc5arNKUj4xY7

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.
  
Dzień Pluszowego Misia
25 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji każda Pszczółka przyniosła do przedszkola swojego pluszowego przyjaciela.


https://photos.app.goo.gl/CrYGsk3eGpooWq6t9

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.
 
Pszczółki na magicznym dywanie
W listopadzie Pszczółki miały okazję pobawić się i poskakać na magicznym (interaktywnym) dywanie. Uśmiechom nie było końca!

https://photos.app.goo.gl/Yg35msJryWyAXqDU6

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.
 
Akcja "Szkoła do hymnu" z okazji święta Odzyskania Niepodległości
8 listopada o 11:11 nasze przedszkole wzięło udział w ogólnopolskiej akcji "Szkoła do hymnu" - wszystkie grupy zebrały się na korytarzu w naszym przedszkolnym kąciku patriotycznym, aby zaśpiewać nasz hymn narodowy. Z tej okazji przygotowaliśmy również kotyliony, a dzieci przyszły do przedszkola ubrane na galowo.

https://photos.app.goo.gl/U5XRjBk1YoPXz9pH7

https://photos.app.goo.gl/U5XRjBk1YoPXz9pH7

https://photos.app.goo.gl/U5XRjBk1YoPXz9pH7

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.

Dzień Postaci z Bajek
5 listopada obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek. Z tej okazji każda Pszczółka przyszła do przedszkola przebrana za swoją ulubioną postać z bajki.


https://photos.app.goo.gl/oGiRyB1nXvuSWZeu6


Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ
   Teatralny październik u Pszczółek
 23 października po raz pierwszy gościliśmy w przedszkolu teatrzyk Skrzat z Krakowa z przedstawieniem "Dyzio Leniuszek". 25 października natomiast pojechaliśmy do CKE w Czerwionce-Leszczynach na przedstawienie pt. "Przyjaciele z Bullerbyn".

https://photos.app.goo.gl/LLMAwbHPNPBDb7ik9

https://photos.app.goo.gl/LLMAwbHPNPBDb7ik9


Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.

Pszczółki sadzą cebulki wiosennych kwiatów
W połowie października posadziliśmy cebulki wiosennych kwiatów na naszej grupowej rabatce. Już nie możemy się doczekać wiosny, żeby zobaczyć, jak wyrosną!

https://photos.app.goo.gl/ygEKC1apXAuv8pnz9

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.

Próbny alarm przeciwpożarowy
11 października odbyły się w naszym przedszkolu bardzo ważne ćwiczenia - próbny alarm przeciwpożarowy z udziałem strażaków z OSP w Bełku i OSP w Palowicach. Ćwiczenia przebiegły bardzo sprawnie, a po nich strażacy prezentowali nam swoje wozy oraz ekwipunek. Ratownik medyczny natomiast opowiedział o zasadach udzielania pierwszej pomocy.






Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.


Dzień Zwierzaka u Pszczółek 
10 października obchodziliśmy Dzień Zwierzaka. Z tej okazji wszystkie dzieci przyszły do przedszkola nieco odmienione ;-) Odwiedzili nas również Panowie z gminnego punktu przetrzymań zwierząt w Czerwionce-Leszczynach, którzy na co dzień dbają o bezdomne zwierzęta. Gościem honorowym była natomiast sunia Wiki.

https://photos.app.goo.gl/HsG57mPbaFvnP33k7
https://photos.app.goo.gl/HsG57mPbaFvnP33k7

Wszystkie zdjęcia można zobaczyć TUTAJ


Wrzesień u Pszczółek


Wrzesień upłynął Pszczółkom bardzo aktywnie: poznawaliśmy się i zaznajamialiśmy się z przedszkolnym rytmem dnia. Było nieco łez, ale zapomnieliśmy już o wszystkich. A co jeszcze robiliśmy we wrześniu?

Spacerowaliśmy po naszym Bajkowym Ogrodzie i jego okolicach:

https://photos.app.goo.gl/LgMJuyoYqQCFZLqK6

Ozdabialiśmy nasze przedszkolne podwórko kredowymi rysunkami:
https://photos.app.goo.gl/LgMJuyoYqQCFZLqK6

Własnoręcznie zrobiliśmy sałatkę owocową:

https://photos.app.goo.gl/LgMJuyoYqQCFZLqK6

Wszystkie wrześniowe zdjęcia można zobaczyć TUTAJ.


Pasowanie na przedszkolaka

24 września odbyła się w naszej grupie uroczystość pasowania na przedszkolaka trzylatków oraz starszaków, które pierwszy rok uczęszczają do Przedszkola w Bełku. Pasowania dokonała Pani Dyrektor po tym, jak wszystkie dzieci przeszły sprawdzian na przedszkolaka: zaśpiewały hymn naszego przedszkola, odpowiedziały na kilka pytań i pokonały tor przeszkód. Wszystkie pasowane dzieci otrzymały pamiątkowy dyplom oraz upominki. Upominki otrzymali również starszacy, a wszystkim Pszczółkom zostały wręczone pamiątkowe medale z wizerunkiem naszego przedszkola i logo.
 
 
https://photos.app.goo.gl/AfXhQjHshFqJa36V7

https://photos.app.goo.gl/AfXhQjHshFqJa36V7

https://photos.app.goo.gl/AfXhQjHshFqJa36V7

https://photos.app.goo.gl/AfXhQjHshFqJa36V7

https://photos.app.goo.gl/AfXhQjHshFqJa36V7

Wszystkie zdjęcia z pasowania i sprawdzianu przedszkolaka można zobaczyć TUTAJ.



Tematyka miesiąca:

Styczeń



I tydzień:  
Czyj to dom?

II tydzień:  
Prezenty dla babci i dziadka

III i IV tydzień: 
 Ferie zimowe

V tydzień:
Karnawałowe stroje



W styczniu poznajemy piosenkę:

Moja babcia i mój dziadek

1. Moja babcia i mój dziadek

to wspaniali są dziadkowie

Dziadek mnóstwo zna zagadek,

babcia bajkę nam opowie.



Ref. Bo na świecie nie znajdziecie

takich bajek i zagadek

jakie wnukom opowiada,

moja babcia i mój dziadek



2. Poprosimy naszą babcię

babciu z tajemniczą miną

opowiadaj swoją bajkę

a za każdym razem inną.



Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...



3. Posadzimy teraz dziadka

na fotelu wiklinowym

Dziadku powiedz nam zagadkę

całkiem nową prosto z głowy.



Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

W styczniu uczymy się wiersza:

Powitanie

Dziś w przedszkolu mamy dzień, nie lada gratka,

bo gościmy kochaną Babcię i kochanego Dziadka. 
A co tutaj będzie - zobaczycie sami,

więc na program Was dzisiaj serdecznie zapraszamy.

Ramowy rozkład dnia:


7.30 – 8.00
- Schodzenie się dzieci, rytuał powitania, czynności gospodarcze i porządkowe.
- Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej.

8.00 – 8.30
- Zabawy integrujące całą grupę, zabawy dydaktyczne, logopedyczne.
- Ćwiczenia poranne.

8.30 – 9.00
- Czynności organizacyjno – porządkowe, higieniczne przed śniadaniem.
- Śniadanie, czynności higieniczne, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
- Czynności organizacyjno – porządkowe, higieniczne po śniadaniu.

9.00 – 10.00
- Czynności organizacyjne przed pracą dydaktyczną.
- Tworzenie okazji edukacyjnych, zajęcia dydaktyczne, projekty edukacyjne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego z całą grupą, w małych zespołach i indywidualnie.
- Przerywniki. Zabawy ruchowe.
- Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie z potrzeb specjalistów.
- Wycieczki w ramach prowadzenia zajęć dydaktycznych.  

10.00 – 10.10
- Witaminka.

10.10 – 11.30
- Zabawy dowolne
- Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności.
- Pobyt dzieci na powietrzu: zabawy, spacery, wycieczki, doświadczenia, eksperymenty, uprawa roślin, prace porządkowe, ćwiczenia gimnastyczne, ścieżki dydaktyczne, tory przeszkód – dobór zajęć uzależniony jest od pogody
i pory roku.
- Korzystanie z urządzeń rekreacyjnych na placu przedszkolnym.
- Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka
w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
- Powrót do przedszkola – procedura rozbierania i ubierania.

11.30 – 12.00
- Zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu.
- Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.

12.00 – 12.30
- Czynności samoobsługowe – przygotowanie do odpoczynku.
- Relaks: słuchanie muzyki relaksacyjnej i literatury dziecięcej itp. czytanie bajek, opowiadań w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom

12.30 – 13.30
- Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci w sali lub w ogrodzie.
- Zabawy dydaktyczne, ruchowe. 
- Rozchodzenie się dzieci do domu oraz do grup: Żuczków, Biedronek, Motylków (w zależności od godzin pobytu dziecka w przedszkolu).



W zależności od sytuacji edukacyjno-wychowawczej ramowy rozkład dnia może ulec zmianie.